ursäkt nr. 2

Publicerad 2012-11-18 22:13:50 i Korsband och menisk skada, Mitt huvudtrassel,

Nu är Voxratiden över. Tack tack tack. Mått som en påse nötter. Min kropp verkade inte vilja acceptera Voxra då jag mått som en pytonorm så länge.
Nu laddar jag inför ett annat ångestmoment - knäoperation. Imorgon blir det 5e och förhoppningsvis sista ingreppet under doktorns skalpell. Nu ska järnskrot ut ur kroppen!
Och bäst är väl det. Att ha sådant i kroppen är inte normalt för oss.
 
Efter en långdusch och date med desinfektionsmedlet så tar jag och försöker varva ned med "Akuten" på SVT, chokladmousse och thailändsk rökelse. Ångestmonstret sitter och gror i halsen. Den har liksom kravlat sig fast med all sin kraft. Som en mörk gestalt med sylvassa lösnaglar ingrodda bakom bröstbenet.
 
Jag tror den skrattar och ler när den märker hur jag febrilt försöker få luft. Ångest, ångest, snälla låt mig få vara i fred. Vad är jag rädd för? Var ska jag fly?
 
Må väl
/C
 

Kommentarer

Postat av: Gadden

Publicerad 2012-11-19 18:37:55

Du berör och jag gillar att följa dig. Jag lider av GAD – ett ångest syndrom. Jag har haft det så länge jag kan minnas, men det var först för ett par månader sedan som jag fick veta att det är en sjukdom som man kan lindra och till och med bli symtomfri från. Mina största problem är att jag är pedantisk, får panik om det inte blir på mitt sätt, har ett stort kontrollbehov och att jag oroar mig över allt. Inte helt lätt att balansera med livet som mamma, fru och heltidsarbetande. Läs gärna min blogg:

iamgadden.se

Svar: Tack för dina varma ord! Jag har också GAD och jag förstår dig. Det är en väldigt jobbig diagnos. Jag ska läsa din bloggKram C
huvudtrassel.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela