ARG

Publicerad 2012-10-07 18:57:00 i Frågetecken, utropstecken, Tips,

Såg en föreläsning på UR med Maria Bauer i spetsen och jag blev minst sagt förargad över hennes föreläsning att jag stängde av. Hon talar om personlighetsstörningar och hur mycket erfarenhet hon har inom området, men, jag blev så illa berörd att jag stängde av efter halva.
Usch säger jag bara.
Hon talar på ett så nedlåtande sätt om personer med personlighetsstörningar att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Hur manipulativa Borderliners är och hur vi är så totallt mentalt handikappade. Nej fyfan. Bara för att man har en diagnos så behöver alla inte vara lika dana. En diagnos är bara för att patienten (vi) ska få ett bekräftande att vi faktiskt inte mår bra. Inte. Mår. Bra.
Handikapp. Men det behöver inte betyda att alla t.ex. Borderliners har EXAKT samma problematik eller EXAKT samma tankemönster.
Vi är ju alla uppväxta med olika slags ryggsäckar, alla har inte samma gener och förhållanden.

Föreläsningen kan ni hitta på http://www.ur.se/play, sedan söker ni på Personlighetsstörningar.

Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela