en Harry Potter filt

Publicerad 2012-09-28 13:42:49 i Allmänt,

Jag var och gymmade idag. För många människor är det en stund för att röra på fläsket, andra att spänna sina muskler och visa den där bruden i hörnet att man minsann kan lyfta tunga vikter (yeah baby, jag kan vara din hero)
eller för oss andra - ett brinnande helvete.
 
Jag måste planera allt i detalj. Var ska jag ställa ytterskorna? Vilket håll ska man dra kortet i registreringsautomaten? Tänk om det är fullt med folk och jag inte får tag i cykeln så jag kan värma upp och tänk om jag har hål i shortsen och tänk om...
 
Allt detta "tänk om". Det blir som ett virrvarr i huvudet. När man tillslut sitter på den där cykeln och känner att man smälter in i bakgrunden då slår nästa grej till. La jag verkligen i rätt med pengar för biljetten till bilen? 
 

Jag önskar jag kunde få slänga på mig en såndär Harry Potter filt ibland. En såndär så man bli osynlig. 
Det är det som är så fascinerande med oss människor, på gott och ont. Vissa vill inget hellre än att synas, att bli uppmärksammad, uppskattad. Medans vissa av oss gör allt för att smälta in och inte få synas.
Ångest.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela