Av med hatten MP!

Publicerad 2012-12-07 20:51:39 i Tips,

Vill bara höja denna förening till skyarna. Den är en ideell förening som börjat synas mer och mer i media och    på Twitter och Facebook: Missing People Sweden.
 
För er som missat så har de som engagerar sig ett nära samarbete med polisen och hjälper till att anordna skallgångar, efterlysningar etc åt anhöriga när någon person anmäls försvunnen. 
 
Jag har följt dem de senaste 4 månaderna och under den tiden har väldigt många frivilla engagerat sig i jakten på de som försvunnit av olika skäl. Många personer som försvunnit lider utav psykisk ohälsa av olika slag och det river alltid i mitt hjärta när jag ser att så många mår så dåligt att de tillslut faktiskt avslutar sitt liv och även hur många medmänniskor som faktiskt bryr sig. 
 
Jag önskar bara att människor och samhället brydde sig ännu mer. Dessa personers liv skulle kunna ha räddats om psykisk ohälsa inte vore så tabu som det tyvärr är.
 
Om du inte redan följer Missing People på facebook så kan du börja följa dem här eller besöka deras hemsida och läsa mer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela